Reklamasjon og angrerett

"Hjelp! Noe er feil!"

Ikke få panikk, vi skal hjelpe deg så godt vi kan. Det første du bør gjøre er å registrere en sak via "Kundeservice" på "Min side". Da vil vi raskt kunne løse problemet på en best mulig måte for deg.

Vennligst sørg for at du registrerer saken i riktig kategori. Da er det enklere for oss å hjelpe deg, og det blir ikke så lett misforståelser. Det fører igjen til at du får raskere og bedre hjelp. Her er en kort forklaring til de ulike kategoriene og lenker til kundeservice:

Garanti / reklamasjon

Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker, og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport. Vi vil forsøke å løse problemet ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader. 

Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.

Angre kjøp på mottatte varer

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.
Angrerettloven sier at kunden må melde fra til selger innen 14 dager etter at han eller hun mottok varen for å kunne angre. Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å registrere en sak i denne kategorien. Da vil vi kunne gi deg litt nyttig informasjon og du vil ha en saksnummer å referere til når du skal sende varen tilbake.

Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Kontakter du oss via "min side" så får du en ferdig frankert returlapp og vi trekker fra et fast returbeløp på kr 59,- når returen er behandlet. Du kan også returnere pakken selv ved å betale porto på postkontoret. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

Feil med leveransen

Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp i feilen. Kryss av for alle varene som du savner, og hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt.

Skade på leveransen

Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Det første du bør gjøre er å registrere en sak hos oss i denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig. Vanligvis må vi be deg om å fylle ut et skademeldingsskjema og å levere inn den skadde pakka på postkontoret. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten.

Ikke mottatt pakke

Hvis du savner pakken din bruker du denne kategorien. Om det er opphold i sporingen på pakken vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt. Er pakken din brevpost uten sporing oppfordrer vi deg til å høre med ditt lokale postkontor. I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid. Finner ikke Posten pakken din tar du kontakt med vår kundeservice under denne kategorien. Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

"Hvordan registerer jeg en sak?"

Det er enkelt å melde fra om feil til oss:

  • Klikk på riktig kategori. Se forklaringen over.
  • Følg instruksene ved å klikke på den mest relevante årsaken ved hvert trinn.
  • For kategorien "garanti / reklamasjon" kan du kun registrere sak på én vare av gangen. Velg varen det gjelder.
  • For de andre kategoriene må du først velge hvilken ordre det gjelder. Deretter kan du velge én eller flere varer fra samme ordre.
  • Hvis det er relevant kan du legge ved bilder. Skriv inn en forklaring på hva som er problemet.
  • Klikk på "fullfør" nederst på siden. Du vil få en bekreftelse på at saken har blitt registrert.

"Hva skjer etter at jeg har registrert en sak?"

Vi vil svare deg så fort som mulig og finne en løsning som du kan være fornøyd med. Når vi svarer på saken din så sendes det automatisk ut en e-post for å varsle deg. Husk også at du når som helst kan finne igjen saken din under "Kundeservice" på "Min side". Hvis du går inn på saken din kan du lese alle svar fra oss og du kan også sende et nytt svar til oss. Vi klarer normalt å svare på alle saken i løpet av neste virkedag, så hvis du ikke får e-post kan det være lurt å logge inn og sjekke. Det kan dessverre skje at e-post blir stoppet av et spamfilter.