Snarvei:

Kundeklubb Profil Bestilling Produkter Reklamasjon og mangler Faktura og betaling Leveranse Retur og angre kjøp Øvrige spørsmål

Kundeklubb
Hvordan blir jeg medlem i kundeklubben?

Du kan klikke her for å bli medlem i vår kundeklubb.
Du kan også melde deg inn via "Min Side" ved å huke av for mottak av nyhetsbrev. 

Koster det noe å være medlem?

Det er helt gratis å være kundeklubbmedlem hos oss.

Hva er medlemsfordelene?

Det er flere gode grunner til å være medlem i kundeklubben, blant annet:

  • Ekstra gode medlemspriser på utvalgte varer.
  • Rabattkoder.
  • Vareprøver.
  • Overraskelse på bursdagen din.

Fullstendig oversikt over hvilke fordeler du har som medlem finner du her

Hvor finner jeg mine rabatter/medlemsfordeler?

Du finner alle dine rabatter og medlemsfordeler på "Min Side" under "Kundeklubb". 

Jeg vil avslutte medlemskapet, hvordan gjør jeg det?

For å avslutte medlemskapet velger du bort "Jeg ønsker informasjon om kampanjer og nyheter på e-post/SMS" under "Min Profil".

Profil
Hvordan logger jeg inn?

Du logger inn ved å trykke på profilikonet oppe til høyre, for så å taste inn epostadressen din og passord. 

Hvorfor får jeg ikke logget inn på profilen min?

Dersom du ikke får logget på profilen din ber vi deg sjekke for tastefeil i epostadresse/passord, og om det kan være lagt til mellomrom foran eller bak disse. Et annet tips kan være å dobbeltsjekke at du ikke kun har en gjesteprofil, det gjør du ved å forsøke å opprette ny profil med eposten din.

Fortsatt problemer? Ta kontakt med oss på [email protected] så hjelper vi deg.

Hvordan får jeg nytt passord?

Du kan be om nytt passord ved å trykke på linken under passordfeltet ved innlogging. 

Hvordan logger jeg ut av profilen?

Du finner knappen for utlogging i fanene øverst på profilsiden, helt til høyre. 

Hvordan oppretter jeg og sletter en profil?

Opprette profil:

    • Trykk på profil-ikonet oppe til høyre på siden. 
    • Bytt fra innloggingsfanen til fanen "Bli medlem". 
    • Fyll ut informasjon og bekreft. 

Slette profil: 

    • Trykk på "Min profil".
    • Nederst på siden under samtykker, finner du knapp for å slette profil. 
Hvordan endrer jeg opplysningene mine på profilen?

Navn, adresse, epost og andre opplysninger endrer du enkelt under "Min profil". Husk å lagre endringene. 

Får ikke link for tilbakestilling av passord?

Mottar du ikke eposten fra oss bør du sjekke om den kan ha havnet i søppelposten og legge oss til som godkjent avsender. Forsøk så å be om nytt passord.

Mottar du fortsatt ikke eposten? Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.  

Hvordan endrer jeg passordet mitt?

Passord endres på "Min profil", helt nederst på siden. Trykk på knappen, og husk å trykke lagre etter passord er valgt. Om du ikke husker ditt gamle passord kan du kontakte oss, så vil vi kunne hjelpe deg med å sette nytt passord. 

Bestilling
Kan jeg legge til et produkt på bestillingen?

Vi får dessverre ikke lagt til produkter på en bekreftet ordre. 

Hvordan endrer jeg adresse på ordren?

Dersom pakken ikke har kommet for langt i ordreløpet, er det kanskje mulig å ordne opp i dette. I kundesenterets åpningstid kan du ta kontakt med oss på telefon eller chat og vi kan prøve å hjelpe deg. Utenfor kundesenterets åpningstider, kan du kansellere din ordre på "Min side", for så å legge inn ny bestilling. 

Jeg har lagt inn feil adresse, hva skjer nå?

Om pakken allerede er sendt ut og Posten ikke klarer å levere den skal den komme i retur til oss. Du får en epost når vi har mottatt returen med informasjon om hva som skjer videre. Det kan ta opp mot en uke før vi mottar returen.

Hvor er pakken min?

Du kan følge pakken på sporingnummeret du finner på "Mine ordre" under "Ordredetaljer". 

Kan jeg stoppe bestillingen?

Om ikke pakken har kommet for langt i ordreløpet kan du selv stoppe den i ordreoversikten på "Min side". 
Gjelder det en bestilling som ikke er bekreftet med betaling vil den bli automatisk slettet etter ca. 24 timer, og du trenger ikke gjøre noe.

Har dere gaveinnpakning?

Vi har dessverre ikke mulighet til å pakke inn varene som gave, men vi selger gaveposer du kan legge ved. Pris på produktene vises ikke i pakken, så du kan derfor trygt bestille som overraskelse/gave uten å være redd for å avsløre prisen. 

Kan jeg bestille og få pakken sendt til noen andre?

Det kan du, men husk at du da må betale enten med kort eller Vipps. Husk å oppgi navn, telefonnummer og adresse til mottaker, og dobbeltsjekk at dette stemmer før du bekrefter bestillingen. 

Jeg finner ikke ordren i profilen min?

Hvis du ikke finner bestillingen din, kan det hende du har oppgitt feil epostadresse ved bestilling. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg videre. 

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse sendes ut automatisk så snart ordren er bekreftet. Har  du ikke mottatt denne har den antakelig havnet i søppelpost. Finner du den ikke der heller, vil du alltid ha en kopi av ordrebekreftelsen inne på "Min side". 

Hvordan kan jeg vite at ordre har gått gjennom?

Du vil motta en ordrebekreftelse så snart ordren er registrert. Du vil også finne ordren i ordreoversikten på "Min side". 

Leveranse
Hvor lang leveringstid har dere?

Normal leveringstid er 1-3 virkedager. 

Hvilke leveringsmåter tilbyr dere?

Vi tilbyr flere leveringsmåter: 

  • Pakke i postkassen.
    • De fleste pakker leveres direkte i postkassen din.
  • Pakke til hentested.
    • Dersom ordren har stor verdi, for stort volum eller for høy vekt blir den sendt som pakke til hentested. 
  • Hjemlevering.
    • Vi tilbyr hjemlevering dersom det er mulighet for det i ditt område. Dette er en tjeneste fra Posten som koster 74,- og leveringstiden er som ordinær sending, 1-3 virkedager. 
  • Hjemlevering ekspress (Kristiansands-regionen). 
    • Vi tilbyr hjemlevering samme dag for enkelte postnummer i Kristiansand dersom du betiller før 12:00 i ukedagene. Leveringen vil skje mellom 17:00 og 21:00 og tjenesten koster 89,-.
  • Hjemlevering, flyfrakt med WiderøeSmart, Widerøe og Norwegian: 
    • Vi tilbyr denne tjenesten til enkelte postnummer, og dersom det er en mulighet til ditt postnummer vil du få valget i kassen. Flyfrakt lar deg bestille pakken til din nærmeste flyplass og få pakken levert hjem derfra. WiderøeSmart benytter seg av flyselskapenes ruteprogram og gir deg muligheten til leveringstid på 1-2 virkedager i Nord-Norge. Om du heller ønsker det, kan du velge å hente pakken på flyplassen ved å gi beskjed via linken du mottar. Denne tjenesten koster 49,-
Pakken ble ikke levert i postkassen, sendes den til hentested da?

Dersom en brevsending ikke blir levert grunnet feil adresse eller manglende merking av postkasse vil den returnert til oss. Vi kan dessverre ikke omdirigere den til hentested, og du vil få epost med informasjon når vi har mottatt returen. Det kan ta opp mot en uke før pakken er mottatt hos oss. 

Hvor lang hentefrist er det hos Posten?

Hentefristen er syv dager etter pakken har ankommet hentested. Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7–14 dager. Dette gjøres i Posten-appen eller via SMS.

 

Jeg hentet ikke pakken innen fristen, hva skjer nå?

Dersom pakken ikke hentes innen fristen vil den bli returnert til oss. Når vi mottar den vil vi kreditere deg for ordren, med fratrekk for gebyr for uavhentet pakke (200,-) samt returfrakt (59,-). 

Hvor sender dere?

Vi sender over hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. 

Hvor mye koster frakten?

Frakten koster fra 30 kr.

Hvordan sporer jeg pakken?

Du finner sporingsnummer i ordreoversikten på "Min side". 

Jeg har fått en annens pakke?

Da har det nok gått litt fort i svingene på lageret vårt. Ta kontakt med oss via "Min side" så løser vi dette raskt og enkelt. 

Pakken fra dere fikk ikke plass i postkassen, hva gjør jeg nå?

Rutinen er at pakken skal omdirigeres til nærmeste hentested, så du trenger kun å vente på hentemelding fra Posten. Ta kontakt med oss om det skulle ta uforholdsmessig lang tid, så vil vi undersøke med Posten. 

Produkter
Hvordan finner jeg ut om produktene er i butikk?

Det beste er om du tar kontakt direkte med butikken du ønsker å handle hos. Du finner kontaktinformasjon her.

Kan jeg tipse dere om produkter?

Vi setter stor pris på tips om nye produkter vi kan ta inn. Send oss gjerne forslaget til [email protected]

Produktet er utsolgt, når får dere det inn igjen ?

Vi har dessverre ikke eksakt dato for når varen kommer inn igjen på lager. Dersom du ønsker å bli varslet når varen er tilbake kan du trykke på "Varsle meg" så får du epost når det er på plass igjen. 

Hvordan legger jeg inn en produktanmeldelse?

For å legge inn en produktanmeldelse logger man inn på "Min side" og går inn på "Produktanmeldelser". 

Hvilke ingredienser har produktet?

Vi har ingrediensliste på produktsiden for de fleste produktene vi selger. Det jobbes med å skaffe dette for alle produkter i sortimentet. Komplett ingrediensliste er alltid synlig på selve produktet. 

Gaven kom ikke med på kjøpet?

Gaver, gratisprodukter og tilbudsvarer ligger ikke reservert i handlekurven. Tilbudene varer så lenge lageret rekker, og det kan derfor hende at produktene går tom før ordren bekreftes med betaling. 

Reklamasjon og mangler
Varen er ødelagt, hva gjør jeg?

Kontakt oss via "Min side" så finner vi en løsning på det. Last gjerne opp bilder/video om det er relevant for saken. 

Pakken min har transportskade, hva gjør jeg?

Kontakt oss via "Min side" eller på epost så finner vi en løsning på det. Last gjerne opp bilder/video om det er relevant for saken. 

Jeg har fått feil vare?

Kontakt oss via "Min side" eller på epost så finner vi en løsning på det. Last gjerne opp bilder/video som viser produktet du har mottatt.

Jeg har ikke fått pakken min, hvordan løser vi det?

Dersom pakken din ikke har dukket opp i løpet av en uke etter den ble sendt fra oss, må det sendes ut en etterlysning til Posten. Ta kontakt med oss via «Min Side» eller på [email protected] så vil vi hjelpe deg videre.

Jeg mangler en vare i bestillingen?

Det skal vi selvsagt løse. Ta kontakt med oss på profilen din eller på [email protected] og oppgi hva som mangler, så finner vi en løsning. 

Allergisk reaksjon på produktet, hva gjør jeg?

Dersom du er uheldig og får en allergisk reaksjon ber vi om at du kontakter oss via profilen din eller på [email protected]. Legg gjerne ved bilder som viser reaksjonen du har fått, for raskere behandling av saken. 

Faktura og betaling
Hvilke betalingsmåter har dere?

Du kan betale med kort, Vipps, faktura og delbetaling hos oss. 

Hva betyr det at beløpet er reservert?

Beløpet reserveres til oss når ordre bekreftes, det vil si at pengene holdes av til oss. Beløpet trekkes ikke fra konto før ordren blir sendt. 

Jeg får ikke valgt faktura, hva er galt?

Når du velger faktura/delbetaling fra Klarna foretar de en kredittsjekk av deg. Årsaker til avslag kan være feil leveringsadresse eller manglende kredittverdighet. Har du flere spørsmål rundt dette bør du kontakte Klarna direkte på telefon 23 96 12 11. 

Kan jeg endre betalingsmåte etter ordren er bekreftet?

Betalingsmåte kan dessverre ikke endres etter ordren er bekreftet. 

Jeg finner ikke fakturaen?

Dersom du savner fakturaen din kan du finne den i Klarna-appen. Finner du den ikke der må du ta direkte kontakt med Klarna.

Jeg har betalt to ganger, hvordan får jeg pengene tilbake?

Vi vil kun belaste deg en gang per ordre. Normalt er dobbeltbetalinger reservasjoner som vil rette seg opp i løpet av et par dager. Merk deg at reservasjonen som slettes ikke medfører en kreditering, men du vil se at saldo justerer seg på kontoen din og at pengene fristilles igjen. 

Jeg får ikke betalt med kort eller Vipps?

Du skal få en feilmelding når betalingen ikke går gjennom. Om det mangler noe i obligatoriske felt vil disse markeres med rødt utropstegn, det er viktig at alle obligatoriske felt fylles ut.

Det kan også være feil med kortet ditt eller Vipps appen. Sjekk at alle opplysningene der er korrekt og at appen er oppdatert.

Dersom du opplever at det ikke er mulig å trykke på «Betal ordren/Gå til Vipps» knappen må du først sjekke at alt av opplysninger er korrekt. Skulle det fremdeles oppstå feil kan det hende du har glemt å trykke på «Fortsett» når alt er fylt ut.

Retur og angre kjøp
Hvordan benytter jeg angreretten?

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Vi gjør oppmerksom på at varer kjøpt på nett ikke kan returneres i våre fysiske butikker, og omvendt.

Slik gjør du:

  • Logg inn på "Min side" og klikk deg inn på "Kundeservice".
  • Klikk deretter på "Lag en ny henvendelse" og velg kategori "Angre kjøp/ retur".
  • Deretter velger du ordrenummer og hvilke produkter det gjelder.
  • Velg "Returner varene" eller "Skriv til kundeservice".
  • Velger du "Returner varene" får du nødvendige instrukser, samt tilgang på returlapp. Denne skriver du ut, klistrer på pakken og leverer til Posten. Du vil også motta en QR-kode på epost som kan brukes til å skrive ut returlappen på post i butikk/postkontor.
  • Velger man å skrive ut returlappen selv, får man mulighet til å skanne den via Postens app.
  • Enkelte pakker kan returneres via postkasse. Informasjon om dette valget får du i kundesaken din.
    • Trenger du å komme i kontakt med oss velger du "Skriv til kundeservice". Da kan du sende oss en melding og vi svarer deg innen 24 timer på hverdager.  
Hva skjer med rabatten/gaven på kjøpet om jeg angrer på ordren/noen produkter i ordren?

Hvis du angrer på deler av en ordre hvor du har mottatt gratis eller rabatterte varer som en del av et tilbud, og deretter ikke lenger oppfyller kriteriene for tilbudet, må de rabatterte varene også returneres. Alternativt vil du bli belastet for differansen.

Hvis du returnerer noen, men ikke alle varene på en ordre med rabattkode, vil rabatten bli justert slik at den fortsatt gjelder for varen du beholder. Beløpet du får tilbake for den returnerte varen vil derfor være prisen på varen minus den tilsvarende delen av rabatten.

Kan jeg kansellere mine ordre?
  • Om ikke pakken har kommet for langt i ordreløpet kan du selv stoppe den i ordreoversikten på "Min side". 
  • Gjelder det en bestilling som ikke er bekreftet med betaling vil den bli automatisk slettet etter ca. 24 timer, og du trenger ikke gjøre noe.
  • Ønsker du å angre kjøpet på en mottatt/sendt bestilling er det beste at du registrerer en sak på "Min side". 
Jeg vil bytte til en annen vare?

Vi tilbyr dessverre ikke bytte av varer, men du har 14 dagers angrefrist. 

Hvem betaler frakten hvis jeg angrer kjøpet?

Du må selv betale for returfrakten dersom du velger å benytte angreretten. Benytter du vår postlapp koster frakten kr 59. 

Hvor finner jeg returseddelen?

Returseddelen ligger vedlagt i kundesaken din under "Returpostlapper". Trykk på "Vis/skriv ut" for å se den. 

Øvrige spørsmål
Rabattlinken fungerer ikke, hva er galt?

De fleste rabattlinkene kan kun brukes en gang per kunde. Sjekk at alle betingelser er oppfylt: minstepris, dato og gjeldende produkter. Stemmer alt og opplever du fortsatt problemer? Ta kontakt med oss via "Min side" så ser vi nærmere på saken. 

Har dere prisgaranti?

Vi har dessverre ikke prisgaranti, men følger markedet tett og jobber hardt for å holde konkurransedyktige priser.

Hva er kontaktinformasjon til de fysiske butikkene?

Du finner oversikt over alle våre butikker her

Kan gavekort kjøpt på nett brukes i fysisk butikk?

Gavekort kjøpt på nett kan kun brukes i nettbutikken. Vi selger også gavekort i våre fysiske butikker som kan brukes i fysisk butikk. 

Har dere samme priser på nett og i butikk?

Ja, vi har samme priser på nett og i fysisk butikk. Kampanjene kan derimot variere mellom nettbutikken og fysiske butikker, og enkelte fysiske butikker kan kjøre butikkspesifikke kampanjer. 

Tilbyr dere klikk og hent?

Nei, varer kjøpt i nettbutikken blir automatisk sendt med Posten. 

Hvordan sjekker jeg saldo på gavekortet mitt?

Du finner oversikt og saldo på dine gavekort inne på "Min side" under "Mine gavekort". 
Ønsker du at noen skal kunne bruke gavekortet deler du bare koden, så får mottaker muligheten til å benytte den.

Har dere samarbeid med Trumf?

Ja, det har vi. Trumf-bonusen må registreres via Trumf sine nettsider. Du logger inn på deres side (viatrumf.no) og går så inn på våre nettsider via de. Vi kan dessverre ikke registrere bonusen her hos oss. 

 

Hvor lenge varer tilbudet?

Prisene våre og gyldighetsperioden for kampanjer og tilbud ser du inne på blivakker.no, og i nyhetsbrevene dersom du er påmeldt. 

Jeg glemte å legge til rabattlinken, hva gjør jeg?

Det løser vi. Ta kontakt med oss via profilen din så kan vi registrere koden i etterkant. 

Kan jeg samarbeide med dere?

Vi får mange henvendelser daglig, og har derfor valgt å gjøre alle våre samarbeid gjennom vår affiliate partner Adtraction.
Du kan lese mer om dette og bli med i vårt program her.

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?

Du kan enkelt melde deg av nyhetsmailen ved å trykke på linken nederst i mailen.