Hvordan handle


Hva har du lyst på?

Hos oss handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som ‘gjest’. Det betyr at du ikke logger inn, men kun registrerer epost og leveringsinformasjon. Alle bestillinger du gjør som ‘gjest’ vil fremdeles registreres på eposten, og dermed kan du når som helst opprette profil, og få tilgang til tidligere bestillinger.
Gjennom vår søkefunksjon kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også filtrere på ulke kategorier for å finne de produktene som er relevante for deg og dine ønsker.
Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv. Du kan også trykke på hjertet for å legge den til ønskelisten din, og spare den til senere.
Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du rabattkode/gavekort, skal denne koden legges til her i handlekurven. Altså før du går til kassen. Kontroller varene før du går videre.
Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og epost må sjekkes. Hvis alt ser OK ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.

Betalingsmetode

  • Faktura: Motta varene først og betal etter 14 dager! Tilbys i samarbeid med Collector Bank AB. Du må være minst 18 år og kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura. Les mer her.
  • Samlefaktura: Få varene hjem først og betal i ditt eget tempo! Alle dine kjøp innen samme måned samles på én faktura. Du må være minst 18 år og kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger samlefaktura. Les mer her.
  • Betale med kort: Du blir sendt videre til Netaxept for betaling når du bekrefter bestillingen. Dette er en sikker betalingsløsning hvor dine kortopplysninger ikke blir sendt videre til nettbutikken. Beløpet reserveres på ditt kort og varene legges i kø for pakking med en gang du har utført betalingen. Du kan betale med følgende kort: Visa og Mastercard.
  • Betale med BankAxess: Du blir sendt videre til Netaxept for betaling når du bekrefter bestillingen. Dette er en sikker betalingsløsning hvor dine kontoopplysninger ikke blir sendt videre til nettbutikken. Beløpet trekkes fra din konto og varene legges i kø for pakking med en gang du har utført betalingen. Krever at du har BankAxess-avtale med BankID-banken din.
  • Forskuddsbetaling: Når du bekrefter bestillingen sender vi en ordrebekreftelse med betalingsinformasjon på e-post til deg. Denne blir også tilgjengelig under “Mine ordre”. Betalingsfristen er 7 dager. Du kan betale med nettbank, telegiro, bankgiro, postgiro eller brevgiro. Husk å bruke KID-nummer ved betaling. Varene legges i kø for pakking når vi registrerer innbetalingen din.
  • Vipps: Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.

Vi sender ikke varer i oppkrav.

Motta varene

Normal leveringstid er 1-3 virkedager fra vi har mottatt betaling på ordren. Ved stor pågang kan det ta opptil 7 virkedager.

Vi sender deg e-post med informasjon både når vi mottar innbetaling fra deg og når ordren er ferdig pakket og sendt. Deretter kan du følge pakkesporingen via "Mine ordre". Posten sender deg en hentekode når pakka ankommer ditt postkontor. Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

Vårt leveringsområde er hele Norge utenom Svalbard, Jan Mayen eller Bjørnøya.

Pakkesporing

Vi sender de fleste pakker som postpakker med Posten Norge AS og da vil pakken komme direkte til din postkasse. Om det ikke er plass eller postmannen ikke finner din postkasse, så vil pakken bli lagt på ditt nærmeste postkontor / post i butikk.

I noen tilfeller kan du også gi postbudet muligheten til å levere pakken i en pose på døren. Dette gjøres derimot kun hvis postbudet mener det er forsvarlig å etterlate pakken. Se info video om "Pose på døren" her..

Dersom ordren har stor verdi eller for høy vekt så blir den sendt som Servicepakke til ditt nærmeste postkontor. I disse tilfellene vil det bli opprettet et sporingsnummer under «mine ordre». Når pakken ankommer postkontor får du hentemelding på e-post. For hentemelding på SMS må du krysse av for dette inne på "Min side". Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

Vi kan også i noen tilfeller tilby hjemlevering. Dette er en tjeneste fra posten som koster kr 49,-
Merk at leveringstiden er 1-3 virkedager her også.


Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker, og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport. Vi vil forsøke å løse problemet på en enkel og effektiv måte ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader. 

Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.


Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.
Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å registrere en sak i denne kategorien. Da vil vi kunne gi deg litt nyttig informasjon og du vil ha en saksnummer å referere til når du skal sende varen tilbake.

Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Kontakter du oss via "min side" så får du en ferdig frankert returlapp og vi trekker fra et fast returbeløp på kr 59,- når returen er behandlet. Du kan også returnere pakken selv ved å betale porto på postkontoret. Merk at dette gjøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle saken før vi mottar den returnerte varen. Det er også viktig at du legger ved en lapp med ditt navn og ordrenummer slik at vi enkelt kan finne frem profilen i våre systemer. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).


Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp i feilen. Kryss av for alle varene som du savner, og hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt, gjerne med bilder som du kan laste opp inne i saken.


Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er på vei til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Dersom du henter pakken på et utleveringssted, er det best å fylle ut skademelding med det samme, og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje. Deretter kan du registrere en sak hos oss i denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig. Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten.
Om du derimot har mottatt en skadet vare i postkassen, trenger du ikke skrive skademelding. Da sender du oss en melding, og kan gjerne laste opp et bilde.


Hvis du savner pakken din bruker du denne kategorien. Om det er opphold i sporingen på pakken vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt. Er pakken din brevpost uten sporing, eller sporbart brev, oppfordrer vi deg til å høre med ditt lokale postkontor. I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid. Finner ikke Posten pakken din tar du kontakt med vår kundeservice under denne kategorien. Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager