Spørsmål og svar
Spørsmål og svar

Har du spørsmål? For at du enklere skal få svar på dine spørsmål har vi samlet de vanligste spørsmålene vi får fra våre kunder.


Rabattkode legges inn i handlekurven under/ved siden av totalsummen. Der står det "Legg til kampanjekode eller gavekort". Trykker du på den linken dukker det opp et felt der du kan skrive inn koden. Husk å trykke på "LEGG TIL" etter at koden er skrevet inn.
Det er kun mulig å bruke én rabattkode per ordre.

Koden fungerer ikke
Har du sjekket at du har oppfylt kriteriene for koden? Hvis ikke kan det være årsaken til at den ikke fungerer.


Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter din ordre er bekreftet betalt eller godkjent med faktura/samlefaktura. Det hender også at denne fanges opp av et spamfilter. Det er dessverre ikke noe vi har kontrollen over, men du kan sjekke i din søppelpost dersom du ikke finner den i innboksen.


Du skal få en feilmelding når betalingen ikke går gjennom. Om det mangler noe i obligatoriske felt vil disse markeres oransje, det er viktig at alle obligatoriske felt fylles ut.

Det kan også være feil med kortet ditt eller Vipps appen. Sjekk at alle opplysningene der er korrekt og at appen er oppdatert.

Dersom du opplever at det ikke er mulig å trykke «bekreft bestilling» knappen kan du forsøke å lukke hele siden og gå inn på nytt.


Collector krever en kredittsjekk for å godkjenne deg for faktura eller samlefaktura, og du må derfor taste inn personnummer.
Forhold som kan føre til avslag hos Collector:

  • Adressen i Folkeregisteret stemmer ikke overens med opplysningene i ordren.
  • Ikke kredittverdig
  • Kjøpesummen er høyere enn tillatt kredittgrense hos Collector.

Dersom du har spørsmål kan du kontakte Collector på epost: [email protected] eller telefon: 22 90 01 21.


For å komme til kassen må du først inn på handlekurven. Deretter blar du ned på siden til du ser "gå til kassen" knappen og trykker på den.
Når du har kommet inn på kassen fyller du inn all informasjon, før du så velger betalingsmetode og trykker på "bekreft bestilling".


Dersom det står "midlertidig utsolgt/ikke på lager" på en vare betyr det at vi er midlertidig tom på lageret, men at produktet er bestilt inn igjen. Finner du ikke varen på nettsiden ligger det dessverre ingen ny bestilling inne.


Logg inn på "Min side" med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min profil" og klikk på "Legg til ny adresse" og "Lagre". Slett deretter den gamle ved å trykke på krysset til høyre for adressen.
Du kan registrere flere adresser og enkelt bytte mellom hvilken du vil ha som standard ved å klikke på avhukket ved siden av krysset. Skal du bruke en annen adresse for en spesifikk bestilling så kan du endre den selv inne på betalingssiden.


I de fleste tilfellene der ordrebekreftelsen ikke kommer i innboksen så er det epostklienten som har filtrert den ut og lagt den i søppelpost/spamfilter.
Dette er ikke noe vi har kontroll over, da det er epostklienten din som leser innholdet i eposten filtrerer det ut dersom den anser innholdet som spam.
Du finner ordren under «Mine ordre» og kan eventuelt laste ned en kopi av ordrebekreftelsen derfra ved behov.


Da kan det være du har lagt inn feil epost da du bestilte. I de tilfellene vil du ikke motta ordrebekreftelsen, men dersom du fullførte bestillingen vil den sendes til adressen oppgitt på ordren. Har du spørsmål knyttet til ordren, kan du kontakte kundeservice via "Min Side" så vil de kunne finne forsendelsen der.


Du vil motta en bekreftelse på e-post så snart pakken er sendt og på vei.
Har du ikke fått denne kan du sjekke status under "Mine ordre" på "Min side".


Dersom du er så uheldig å ha mottatt en defekt vare, ber vi deg registrere en reklamasjonssak. Logg inn på "Min Side" og gå til "Kundeservice". Registrer en sak i kategorien "Garanti / reklamasjon".
For å gi beskjed til oss om at en vare mangler kan du logge deg inn på "Min side" og gå til "Kundeservice". Registrer en sak i kategorien "Feil med leveransen".


Ønsker du å returnere en vare som en angresak må du selv betale returfrakten. Vi betaler tilbake prisen du har betalt for varen såfremt varen leveres tilbake innen angrefristen, som er 14 dager etter mottatt vare. Videre er det viktig at varen returneres i samme mengde og tilstand som da du mottok den. Det vil si at du ikke kan angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.

NB! Vi anbefaler på det sterkeste at du registrerer en sak under "Kundeservice" i kategorien "Angre kjøp på mottatte varer". Vennligst ikke send inn varen før du har fått svar fra oss. På denne måten går angreprosessen så smidig som mulig.


Dersom du ikke henter pakken innen hentefristen vil den bli returnert til oss for din regning. Så fort den er scannet inn hos får du tilbud om ny sending mot returfrakten på 59 kr. Dersom du ikke betaler uavhentetordren innen fristen eller ikke vil ha ordren på nytt vil vi trekke fra kr 200,- samt returporto på kr 59,-. Eventuell rest vil bli kreditert.

Vil du angre på kjøpet er det viktig at du kontakter kundeservice via "Min Side" slik at du kun blir belastet for returkostnaden.


Dersom pakken din ikke er dukket opp i løpet av en uke etter den ble sendt fra oss, må det sendes ut en etterlysning til Posten.
Ta kontakt med kundeservice via "Min Side" så vil de hjelpe deg videre.


Hvis ordren din ikke er sendt kan du stoppe den selv under "Mine Ordre" på "Min side".
Da vil ordren bli kreditert og pengene blir tilgjengelig igjen. Har du valgt faktura vil det ikke bli sendt ut regning. Står ordren som "ikke betalt" vil den bli slettet automatisk etter ca 24 timer og du trenger ikke gjøre noe mer.


Vi har dessverre ikke mulighet til å endre adressen på en ordre som er betalt/bekreftet med faktura.
Hvis ordren din ikke er sendt ut kan du stoppe den selv under "Mine Ordre" og deretter legge inn en ny bestilling med riktig adresse.
Dersom ordren er sendt må du ta kontakt med kundeservice via "Min Side".


Faktura sendes per e-post fra Collector når pakken sendes fra vårt lager. Det hender den havner i søppelpost, så det kan være lurt å sjekke der. Du kan også finne fakturaen via "Mine Ordre" på "Min Side". Der kan du trykke på ønsket ordrenummer og deretter "vis faktura".


Du kan finne påmelding til nyhetsbrev nederst på forsiden til BliVakker.no. Der fyller du inn din e-post og trykker på "JA TAKK".

Man kan enkelt melde seg av nyhetsmailen ved å trykke på linken nederst i mailen: «Dersom du ikke ønsker å motta vårt nyhetsbrev, kan du enkelt melde deg av ved å klikke her».


Dersom du ikke har mottatt e-post med aktiveringslink kan det hende den har havnet i søppelposten og det kan da være lurt å sjekke der.
Dersom du ikke finner den kan du sende en mail til [email protected] for å bekrefte at gjeldende e-postadresse er din.
Du kan merke e-posten med mobilnummeret ditt.


Dersom du har mottatt en aktiveringsmail og bruker lenken som står i e-posten, er det svært viktig at du bruker hele lenken. For å være sikker på dette kan du merke og kopiere hele lenken, for å deretter lime den inn i nettleseren. Enkelte e-postlesere kan dele opp lenken over to linjer slik at bare halve adressen kommer med når du klikker.

En annen årsak kan være at du har endret eller mistet passordet ditt. For å lage nytt passord følger du linken HER. Videre taster du inn eposten din og deretter trykker du på «Glemt passord? Klikk her». Da får du en link og instruksjoner for tilbakestilling av passord til din e-postadresse.
NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta lenke for tilbakestilling av passord.


Ja. Logg deg inn på «Min side» med e-postadresse og passord. Gå deretter inn på "Min profil" og trykk på "Endre passord". Skriv inn ditt gamle passord for å bekrefte og skriv nytt passord i de to andre feltene. Klikk deretter på knappen "Endre passord".


Alle prisene er inkludert MVA. Vi holder til i Norge og det påløper derfor ingen toll eller avgifter når du kjøper varer fra oss.


Av og til kjører Blivakker.no kampanjer med rabattkoder. Disse deler vi ut via nyhetsbrev og konkurranser.


Fremdeles noe som er uklart? 
Kontakt oss her!